Jaarverslag van De Voorzitter seizoen 2019-2020

was me het jaartje wel zal ik maar zeggen.

De indeling van de teams voor het seizoen 2019 2020 ging zeker weer niet vlekkeloos. Uiteindelijk toch alles ingedeeld maar wel met wat hoofdbrekens voor het TC en het bestuur.

We begonnen ook met leuke dingen zoals het opknappen van de bestrating buiten. Hiervoor werd de tuinbouwschool ingeschakeld welke dit als stage deed voor ons samen met een professionele hovenier. Dat is echt keurig geworden.

Verder in de winter de geluidsinstallatie vervangen voor een nieuwe met dank aan het Oranje comité en Marcel die hier veel tijd in gestopt heeft.

Dan wordt het half maart van 2020 en dan wordt ineens alles anders. Er komt Corona en alles wordt stilgelegd. Een hele onwezenlijke situatie voor een ieder. Er mag eigenlijk helemaal niemand meer op het veld en in de kantine komen behalve voor onderhoud.

In juni worden de regels weer soepeler en er wordt weer voorzichtig op 1,5 mtr getraind op het veld.

We hopen en denken dat het nieuwe seizoen normaler gaat verlopen. Een aantal dingen mogen nog niet, maar er worden weer wedstrijden gespeeld en de ODIS wordt weer gebruikt.

Verder is er vorig jaar door Newae een plan opgesteld om in kaart te brengen wat punten en verbeterpunten zijn voor de sport in de Lier. Hier kwamen een aantal dingen uit naar voren. Te weinig ruimte voor de tennis buiten, te weinig ruimte voor de korfbal buiten en te weinig ruimte voor de handbal en de korfbal binnen. Verder parkeerproblemen met een piek op zaterdag door met name bij de voetbal. Dit was de opstart om samen met de Valto en de tennis de koppen bij elkaar te steken. De tennis en Valto groeien uit hun jasje. De VALTO groeit en de tennis heeft een hele lange wachtlijst en wil er eigenlijk 6 banen bij. Er is een plan opgesteld waarbij de tuin van Luijendijk welke tegen de tennis aan licht gedeeltelijk of geheel gekocht gaat worden. Hierdoor kan de Valto en de tennis uitbreiden en komt er meer ruimte ook binnen. Op het ogenblik zijn we druk met het meekrijgen van de politiek om de plannen gestalte te geven.

Verder zoeken we nog een heel aantal vrijwilligers om de taken beter verdeeld te krijgen op meerdere vlakken. Het is moeilijk om het TC in te vullen, de trainers en de coaches.

We zijn aan de andere kant heel dankbaar wat de vrijwilligers belangeloos doen voor de vereniging. Dat geeft ons en jullie ook weer energie.

Dit was het in een notendop. Er gaan heel veel dingen goed bij de ODIS, maar sommige dingen moeten beter. Gelukkig worden er nu weer wedstrijden gespeelt en getraind. Hebben we een nieuw trainer voor de dames. Dit geeft weer nieuwe energie die we nodig hebben om ons op te laden.